Všeobecné obchodní podmínky e-shopu ZCSTRAKOVO.CZ

uzavřené ve smyslu ustanovení § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“)

1. ÚVODNÍ UJEDNÁNÍ

1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) podnikající právnické osoby Zahradní centrum “Strakovo” s.r.o., IČ: 292 91 097, se sídlem Bystřice nad Pernštejnem, Zahradní 459, PSČ 593 01, spisová značka 71550 C, Krajský soud v Brně, tel.: +420 561 207 907, e-mail:
e-shop@zcstrakovo.cz, bankovní účet č. 2817441379/0800, vedený u České spořitelny, a.s. (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 občanského zákoníku vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé na základě kupní smlouvy o dodání zboží, která je uzavřená distančním způsobem (dále jen „smlouva“) mezi prodávajícím a fyzickou osobou, která uzavírá smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti za účelem podnikání nebo jako právnická osoba (dále jen „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na internetové adrese https://www.zcstrakovo.cz (dále jen „e-shop“).

1.2. Podnikající fyzická osoba nebo právnická osoba je povinna při tvorbě objednávky do objednávkového formuláře vždy uvést obchodní firmu a adresu sídla společnosti, popř. jméno a místo podnikání fyzické osoby, identifikační číslo, případně daňové identifikační číslo u plátce DPH (zadává se do poznámky v posledním kroku objednávky, před jejím odesláním). Pokud tyto údaje nejsou uvedeny, je objednávka zpracovávaná jako objednávka, kde je kupující / spotřebitel.

1.3. Při tvorbě objednávky je nutné vždy zadat kromě výše uvedených údajů také telefon, emailové spojení, vybrat zboží, množství, či případně požadovaný termín dodání. Před odesláním objednávkového formuláře je nutné souhlasit s obchodními podmínkami prodávající. Jakékoli změny nebo doplňky objednávky ze strany kupujícího jsou závazné pro prodávající po jejich písemném schválení prodávající. Jestliže termín dodání objednaného zboží požadovaný kupujícím nebude z technických důvodů realizovatelný, může prodávající přijmout objednávku s odchylkou spočívající v jiném termínu dodání zboží. Kupující je oprávněn tuto odchylku v termínu dodání zboží odmítnout, a to bez zbytečného odkladu. V případě, že bude kupující v prodlení s úhradou jakýchkoliv plateb prodávající, není povinná dodat objednané zboží, a to i za podmínky, že se bude jednat o dluh za jinou, předcházející objednávku. Záměr nedodat zboží z důvodu prodlení kupujícího s úhradami jakýchkoliv plateb prodávající je prodávající povinná oznámit kupujícímu.

1.3. Smluvní vztahy neupravené těmito obchodními podmínkami se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat individuálně ve smlouvě. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.

1.4. Prodávající upozorňuje kupující, že v souladu s ustanovením § 1837 písm. e občanský zákoník platí, že zboží charakteru živých rostlin, vzhledem ke své povaze, podléhá definici rychlé zkázy, kdy toto, pokud bude prodáno a dodáno na základě uzavřené kupní smlouvy, není možné vrátit / odstoupit od smlouvy. Kupující je povinen takovou zásilku vždy dle pokynů příslušného dopravce převzít při prvním pokusu o doručení. V případě nepřevzetí zásilky je kupující povinen uhradit celou částku za předmětnou objednávku včetně náhrady škody způsobené prodávajícímu dle čl. 6.7., 6.14. a 6.15. těchto obchodních podmínek.

1.5. Obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.

1.6. Ustanovení těchto obchodních podmínek, která se výslovně vztahují pouze ke kupujícímu – spotřebiteli, se nepoužijí na smlouvy uzavřené s podnikající fyzickou osobou a právnickou osobou.

2. INFORMACE O ZBOŽÍ A CENÁCH

2.1. Informace o zboží, včetně uvedení jeho popisu, cen jednotlivého zboží, dostupnosti a návodu na pěstování jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu e-shopu na internetové adrese https://www.zcstrakovo.cz.

2.2. Nabízené zboží a informace o zboží uvedené na e-shopu platí pouze pro nákup na e-shopu (pro objednávky provedené na e-shopu). Nabídka uvedená v na e-shopu platí také pro osobní nákup v sídle Zahradní centrum “Strakovo” s.r.o na adrese Zahradní 459, 593 01 Bystřice nad Pernštejnem.

2.3. Veškerá prezentace zboží umístěná na e-shopu je výlučně informačního charakteru a prodávající není povinen kupní smlouvu týkající se tohoto zboží uzavřít. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

2.4. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou uváděny v e-shopu a jsou konečné včetně všech souvisejících poplatků, s výjimkou nákladů a poplatků souvisejících s dodáním zboží na adresu zvolenou kupujícím.

2.5. Na e-shopu a při tvorbě objednávky jsou uvedeny také informace o nákladech spojených s dodáním zboží, tj. cena za dopravu a dobírku. Uvedené informace o nákladech a poplatcích spojených s dodáním zboží platí pouze v případě doručování zboží na území České republiky.

2.6. Nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak, případné slevy z kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat.

3. UZAVŘENÍ SMLOUVY

3.1. Kupující může provést objednávku zboží následujícím způsobem:

  • prostřednictvím uživatelského účtu, a to za předpokladu předchozí registrace v e-shopu,
  • vyplněním objednávkového formuláře bez užití registrace.

3.2. Při vyplňování objednávky kupující uvede vybrané zboží, počet kusů, způsob úhrady a způsob doručení. Pokud je prováděna objednávka bez registrace/přihlášení k uživatelskému účtu, je kupující povinen v objednávce uvést své kontaktní údaje v takovém rozsahu, aby mohlo být zboží prodávajícím řádně dodáno.

3.3. Kupující bere na vědomí, že fotografie obsažené na internetových stránkách prodávajícího jsou pouze informativní. Na fotografiích jsou zobrazeny rostliny, které jsou pěstovány za optimálních podmínek (tj. potřebná zálivka, světlo, substrát, klimatické podmínky, aj.). Prodejní velikost se může lišit, vzhledem k vegetačnímu období a pěstitelským úkonům na rostlině (např. jarní řez, dormance rostlin, období vegetačního klidu…. ). Základním znakem je průměr přepravního kontejneru či jiný měrný údaj.

3.4. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na „Dokončit objednávku“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím brány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami. Odeslanou objednávkou kupující projevuje vážnou vůli uzavřít kupní smlouvu.

3.5. Po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na e-mailovou adresu, kterou kupující při tvorbě objednávky zadal. Kupní smlouva je uzavřena, jakmile je potvrzení objednávky doručeno na e-mailovou adresu uvedenou ze strany kupujícího. V případě pochybností o tom, zda bylo potvrzení objednávky doručeno, považuje se za doručené následující den po jeho odeslání.

3.6. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu pozměněnou nabídku, případně jej na telefonním čísle uvedeném v objednávce kontaktuje. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy. Kupní smlouva je v takovém případě uzavřena, jakmile je potvrzení kupujícího o přijetí této nabídky doručeno prodávajícímu na jeho e-mailovou adresu.

3.7. Všechny objednávky přijaté a akceptované prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Zrušení objednávky je možné provést e-mailem.

3.8. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího, a to ve vztahu uvedení ceny zboží v e-shopu, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně nesprávnou cenu. Prodávající poté informuje kupujícího bez zbytečného odkladu o chybě a zašle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu upravenou nabídku. Ta se považuje za nový návrh kupní smlouvy. Kupní smlouva je v takovém případě uzavřena, jakmile je potvrzení o přijetí kupujícím doručeno na e-mailovou adresu prodávajícího.

3.9. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu apod.) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky emailem. Tuto žádost o dodatečné potvrzení objednávky však nelze považovat za samotné potvrzení objednávky.

3.10. Veškeré náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy si hradí kupující sám.

4. UŽIVATELSKÝ ÚČET

4.1. Na základě registrace kupujícího provedené v e-shopu může kupující přistupovat do svého uživatelského účtu, tzv. „můj účet“, ze kterého smí provádět objednávání zboží. Kupující může objednávat zboží také bez registrace. V případě, že to webové rozhraní umožní, bude moci kupující zadávat objednávku zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.

4.2. Při registraci do uživatelského účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.

4.3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen zákaznickým jménem tzv. loginem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost o všech informacích nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití uživatelského účtu osobami odlišnými od prodávajícího.

4.4. Kupující nesmí umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.

4.5. Prodávající může zrušit uživatelský účet kupujícího, a to zejména v případě, když kupující svůj uživatelský účet déle nevyužívá, tedy pokud po dobu více než 24 měsíců nebude z daného uživatelského účtu provedena žádná objednávka.

4.6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet výjimečně nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob. Pokud by tyto skutečnosti znamenaly podstatné omezení v užívání uživatelského účtu, musí o nich být kupující vhodným způsobem informován.

5. PLATEBNÍ PODMÍNKY

5.1. Kupní cena je splatná nejpozději při převzetí zboží, vyjma bezhotovostního převodu, kdy je kupní cena splatná do 3 dnů od uzavření smlouvy. Závazek kupujícího zaplatit kupní cenu v případě bezhotovostního převodu je splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího uvedený v těchto obchodních podmínkách či na předpisu obdrženém ze strany prodávajícího.

5.2. Prodávající nepožaduje od kupujícího předem žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu vyjma požadavku úhrady kupní ceny před odesláním zboží kupujícímu v případě, kdy nebude ze strany kupujícího dodatečně potvrzena objednávka (ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije). Dobrovolná úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.  U objednávek nad 3000,- Kč si prodávající vyhrazuje právo požadovat úhradu předem na bankovní účet prodávajícího až do výše 100%.

5.3. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží spojené dle smlouvy může kupující uhradit:

  • bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č. 2817441379/0800, vedený u Česká spořitelna, a.s.;
  • bezhotovostně platební bránou Comgate;
  • v hotovosti, tj. dobírkou při předání zboží;
  • platbou platební kartou při převzetí zboží, kdy platbu přebírá zvolený dopravce;

5.4. Jako variabilní symbol při bezhotovostní platbě předem je kupující povinen uvést číslo objednávky obsažené v potvrzujícím emailu prodávajícího. Zboží lze také po předchozí dohodě a potvrzení ze strany prodávajícího odebrat osobně přímo v prodejně prodávajícího na adrese: Zahradní centrum „Strakovo“ s.r.o., Zahradní 291, 593 01 Bystřice nad Pernštejnem.

5.5. Podle zákona č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku.

5.6. V případě prodlení se zaplacením kupní ceny v případě kupujícího fyzické osoby podnikající nebo kupujícího právnické osoby je vedle zákonného úroku z prodlení požadovat prodávající smluvní pokutu ve výši 0,1 % denně za každý den prodlení s úhradou kupní ceny ze strany kupujícího. Smluvní pokuta není paušalizací náhrady škody.

6. DODÁNÍ ZBOŽÍ 

6.1. Zboží je kupujícímu dodáno:

  • na adresu určenou kupujícím v objednávce prostřednictvím přepravní společnosti Fofr, Zásilkovna, PPL, DPD.
  • osobním odběrem v sídle prodávajícího;
  • jiným způsobem, na kterém se strany písemně dohodnou.

6.2. Volba způsobu dodání se provádí při objednávání zboží (v objednávce).

6.3. Celková cena dopravy a balného u menších rostlin činí 99,- Kč – 169,- Kč v závislosti na výběru přepravní společnosti (platí pro bylinky, letničky, trvalky, skalničky, balkonovky–průměr květináče max. 17 cm = označení P9 – P19 resp. max C3l).

6.4. Dopravné a balné u zásilek se vzrostlými stromy v kontejnerech a rostlinami s kmínkem do 150 cm činí 279,- Kč na jednu objednávku (platí pro rostliny v kontejneru od 4l a výše = označení P21 – P26 resp. C4l – C7,5l). Cena dopravného u solitérních rostlin s výškou nad 150 cm je vypočítána v košíku, cena mezi 499,- Kč – 599,- Kč. Prodávající účtuje příplatky za váhu např. u substrátů a hnojiv, cena je připočtena v košíku k standardní ceně přeprav (např. substrát 10l, příplatek 10,- Kč/10l pytel substrátu)

6.5. Celková cena dobírečného pro všechny druhy přeprav činí 40,- Kč (dobírka lze hradit platební kartou, nebo v hotovosti přímo řidiči přepravní společnosti). U přepravní společnosti Zásilkovna a při doručení do Slovenské republiky není možné tuto platební metodu využít.

6.6. Náklady na dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

6.7. Je-li prodávající podle smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů přičítajících kupujícímu nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení a zároveň na sebe přejímá riziko vyplývající z povahy zboží podléhající rychlé zkáze a povinnost náhrady škody tímto způsobené.

6.8. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci a také prodávajícímu. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí či nesprávným zacházením se zásilkou, nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. V případě jejího poškození je kupující povinen sepsat s dopravcem reklamační protokol. O této skutečnosti je kupující povinen prodávajícího informovat postupem zde uvedeným pro reklamaci zboží. Kupující je povinen po převzetí zásilku okamžitě otevřít a rostliny zalít v případě, že během přepravy došlo k vysušení substrátu v kontejneru a rostliny mohly být povadlé způsobené delší dobou přepravy. Pokud se dodané rostliny, a to přes prodávajícím doporučenou péči neujaly, je nutné, aby kupující co nejdříve kontaktoval prodávajícího e-mailem na adresu reklamace@zcstrakovo.cz. Pozdější reklamace tohoto druhu bude možné uznat pouze tehdy, pokud kupující prokáže, že reklamované zboží mělo vady již v době jeho převzetí.

6.9. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je odeslán na e-mailovou adresu kupujícího.

6.10. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl a mohl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou nebo obchodními podmínkami tak neučinil a v případě vzniku škody tímto způsobené, je tak povinen ji na výzvu pronajímatele uhradit.

6.11. Odeslání objednaného zboží kupujícímu se provádí vždy dle aktuálních klimatických podmínek v době objednávky odpovídající možnostem bezpečné přepravy a následné výsadby objednaných rostlin. Z těchto důvodů je možné zasílat / dodávat zboží – živé rostliny, přesto že jsou uvedeny jako dostupné na e-shopu a lze je objednat, pouze v určitou dobu v roce. Zboží je pak dodáno v nebližším možném a vhodném termínu, jak je uvedeno v čl. 6 odst. 6.13 těchto všeobecných podmínek. Kupující není oprávněn předem jednostranně určit dobu dodání.

6.12. Zasílání objednaných rostlin začíná každoročně od 01.03. do 30.11. tj. vždy s ohledem na aktuální počasí. Zasílání rostlin v zimních měsících je velmi rizikové, a to s ohledem na nemožnost určení přezimování zboží bez případných následků. Navíc je po doručení kupujícímu sazenice zmrzlá a je tak vystavena teplotním šokům (pokojové teplotě) a výsadba na zahradu z důvodu zamrzlé půdy není možná. Kupující proto bere na vědomí, že odeslání objednaného zboží je podmíněno klimatickými podmínkami a nelze tak předem určit konkrétní termín dodání či určitou dobu od objednání zboží, což souvisí s možností odeslání konkrétního objednaného zboží, kdy, jakmile bude prodávajícímu konkrétní termín znám, informuje o tomto kupujícího (příklad: objednávka z ledna obsahující mimo jiné i teplotně choulostivé rostliny bude expedována až v průběhu dubna, kdy je možné již zasílat i toto zboží). Kupující není oprávněn jednostranně určit čas dodání.

6.13. Prodávající si vyhrazuje právo zboží vymezené v objednávce nedodat, pokud rostliny nejsou ve stavu vhodném k prodeji konečnému spotřebiteli, nebo pokud z důvodu zásahu vyšší moci není možné rostliny dodat, kdy kupující s tímto výslovně souhlasí.

6.14. Nejpozději v okamžik vyskladnění a následné expedice se prodávající zavazuje informovat kupujícího o tomto termínu, a to prostřednictvím emailu uvedeného kupujícím v objednávce. Stornovat objednávku je možné kdykoliv před tím, než je zboží vychystané či odeslané, avšak pouze po dohodě s prodávající, a to pouze v případě, že nedošlo k plnění dle smlouvy. V opačném případě je kupující povinen uhradit veškeré náklady prodejce, které s vyřizováním jeho objednávky již vznikly, které však vždy představují minimální výši 1.000, – Kč. Storno objednávky musí být doručeno na emailovou adresu prodávajícího před vychystáním zboží, rostlin, stromů, aj.

6.15. V případě, že prodávajícímu vznikne škoda způsobená pozdním stornováním objednávky ze strany kupujícího, má prodávající nárok mimo jiné na úhradu smluvní pokuty ve výši 350 Kč a dalších prokazatelných a účelně vynaložených vzniklých nákladů dle čl. 6 odst. 6.7. těchto obchodních podmínek.

6.16. Dodání zboží s ohledem na specifika zboží je upraveno takto:

  • Objedná-li kupující současně jak rostliny, z nichž některé je možné zaslat dříve, a současně choulostivější rostliny, které je možné zaslat později, bude zásilka kupujícímu odeslána až později.
  • Objednané cibuloviny, růže, keře, trvalky, ovocné dřeviny, popínavé rostliny, jehličnany a rostliny na živé ploty jsou zasílány kupujícímu nejdříve od března.
  • Objednávky semínkových směsí a semen jsou zasílány dle doby dodání u produktu v samostatné zásilce.
  • Objednané rostliny pro vnitřní užití (tzv. pokojové rostliny) jsou zasílány kupujícímu celoročně, pokud to klimatické podmínky dovolí (přesný termín dodání tohoto zboží závisí na aktuálních klimatických podmínkách – rostliny náchylné k nízkým teplotám lze zasílat až v odpovídající době).

6.17. O odeslání zásilky informuje prodávající kupujícího na e-mailovou adresu uvedenou kupujícím v objednávce.

7. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY 

7.1. Od smlouvy uzavřené s prodávajícím má kupující – spotřebitel právo odstoupit bez udání důvodu, a to do 14 dnů od převzetí zboží.

7.2. Pro platné odstoupení od smlouvy musí kupující – spotřebitel o tomto odstoupení informovat prodávajícího, a to buď písemně dopisem zaslaným na adresu Bystřice nad Pernštejnem, Zahradní 459, PSČ 593 01 nebo e-mailem zaslaným na adresu e-shop@zcstrakovo.cz K odstoupení od smlouvy může kupující využít formuláře prodávajícího zveřejněného na stránkách e-shopu https://www.zcstrakovo.cz. K dodržení lhůty postačí, když dopis, e-mail či formulář kupující zašle poslední den lhůty podle tohoto článku.

7.3. Odstoupí-li kupující od smlouvy, musí bez zbytečného obkladu vrátit zboží prodávajícímu. Zboží může kupující – spotřebitel osobně předat anebo zaslat na adresu Bystřice nad Pernštejnem, Zahradní 291, PSČ 593 01. V případě odstoupení od smlouvy nese kupující náklady spojené s vrácením zboží.

7.4. V případě odstoupení od smlouvy budou kupujícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů, ode dne, kdy bylo zboží prodávajícím převzato prodávajícím vráceny všechny platby, které od kupujícího obdržel, vyjma nákladů za dodání zboží. Vrácení plateb bude provedeno bankovním převodem, který kupující prodávající sdělí při odstoupení od smlouvy. V případě vrácení zboží odpovídá kupující pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k tomu, aby se kupující seznámil s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti.

7.5. V souladu s § 1837 občanského zákoníku, nemůže kupující – spotřebitel mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle jeho přání, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze (např. živých rostlin, řezaných květin), jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím.

7.6. Pokud prodávající kupujícímu současně se zbožím poskytne dárek, je tato darovací smlouva uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od smlouvy, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti. Dárek je kupující povinen vrátit spolu se zbožím prodávajícímu.

7.7. Tento článek se nevztahuje na odstoupení podnikající fyzické osoby a právnické osoby. Odstoupení těchto osob se řídí § 2001 a násl. občanského zákoníku.

8. POVINNOSTI KUPUJÍCÍHO

8.1. Kupující bere na vědomí, že ihned po obdržení zásilky musí být rostliny vyjmuty z balíku a ošetřeny v souladu s pokyny uvedenými v návodu na pěstování, který je vždy uveden na internetových stránkách u každé rostliny.

8.2. Kupující bere na vědomí, že dopravou mohou být rostliny pomačkány. Veškeré rostliny, které v průběhu roku mění svou podobu, tj. křoviny, květiny, růže, trvalky apod. nelze posuzovat podle aktuálně obdrženého vzhledu. I když jsou bez listů, či zastřižené v souladu s podzimní či jarní údržbou, znamená to pouze, že se nacházejí v době vegetačního klidu. Kořeny jsou ale vždy vyvinuty, což je podmínkou dalšího růstu rostliny.

8.3. Kupující bere na vědomí, že o živé rostliny je nutné se náležitě a v souladu s pokyny uvedenými na e-shopu u každé jednotlivé rostliny starat a pěstovat.

8.4. Kupující bere na vědomí, že nedodržení zde uvedených povinností, zejména nedodržení zásad nakládání s živými rostlinami a nedodržení zásad výsadby a následné péče o živé rostliny a jejich pěstování, může být důvodem pro neuznání reklamace vad, jelikož vady takto způsobené nemohou vyplývat z porušení povinností prodávajícího a prodávající za ně nenese odpovědnost.

9. REKLAMACE A PRÁVO Z VADNÉHO PLNĚNÍ

9.1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při jeho převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:

  • má zboží vlastnosti, které si strany sjednaly, a pokud chybí ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce uvedl nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě nabídky jimi prováděné,
  • se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající stanovuje nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle užívá,
  • zboží odpovídá jakosti,
  • je zboží v odpovídajícím míře, množství nebo hmotnosti a
  • zboží odpovídá požadavkům právních předpisů.

9.2. Kupující je oprávněn reklamovat pouze ty vady, které byly na zboží již při jeho převzetí. Kupující nemůže zejména reklamovat:

  • zboží podléhající rychlé zkáze (např. živé rostliny, řezané květiny),
  • pokud kupující způsobil zboží vadu sám (např. oddalováním převzetí zásilky s živými rostlinami, nedodržením pravidel pro nakládání s živými rostlinami, nedodržením pravidel výsadby, péče a pěstování živých rostlin, nevhodná volba místa výsadby a doby pěstování rostlin v rozporu s doporučeními prodávajícího, vada byla způsobena nesprávným užívání apod.),
  • u zboží prodávaného za nižší cenu pro vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
  • vyplývá-li to z povahy zboží, tj. zejména u kratší životnosti rostlin (například nikoliv však výlučně u jednoletých rostlin), kterou nelze považovat za vadu a nelze ji jako takovou reklamovat,
  • pokud vadu způsobila vyšší moc (např. déle trvající nepříznivé počasí, škůdci apod.), a
  • pokud kupující vadu sám způsobil.

9.3. Kupující je povinen reklamovat jím namítané vady bezodkladně poté, co tyto vady zjistí. Kupující bere na vědomí, že případné prodlení při pokračujícím užívání zboží může zapříčinit prohloubení vady, znehodnocení zboží, což může být v určitých případech důvodem k odmítnutí reklamace.

9.4. Kupující má právo reklamovat vady, které se vyskytnou u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí, není-li v těchto obchodních podmínkách stanoveno jinak. U živých rostlin a sazenic může kupující reklamovat vady, pouze v případě, že prokáže, že vada zboží existovala již v době vyskladnění a expedice zboží k prodávajícímu, a to ve lhůtách:

  • u trvalek, keřů a stromů ve lhůtě 24 měsíců od převzetí,
  • u semen, osiva a jednoletých druhů, s výjimkou sazenic zeleniny a květin, ve lhůtě 12 měsíců od převzetí, a u semen, osiva a sadby víceletých druhů ve lhůtě 12 měsíců po dosažení vývojového stupně potřebného k určení pravosti odrůdy.
  • sazenic zeleniny a květin ve lhůtě 3 týdny.

Pro vyloučení pochybností je stanoveno, že v případě nedodržení zásad dle 8.3. a 8.4 obchodních podmínek právo na reklamaci bez dalšího zaniká.

9.5. Pro řádný průběh reklamace živých rostlin prodávající doporučuje kupujícímu vadu vyfotografovat a zaslat fotografii současně s reklamací a dále nemanipulovat s rostlinou do obdržení pokynů ze strany prodávajícího. Kupující bere na vědomí, že v případně nedodržení výše uvedeného doporučení nemusí být s ohledem na specifika zboží – živých rostlin a specifičnosti jejich vad v určitých případech reklamace uznána.

9.6. Kupující může zboží reklamovat dopisem zaslaným na adresu Bystřice nad Pernštejnem, Zahradní 459, PSČ 593 01, e-mailem zaslaným na adresu reklamace@zcstrakovo.cz. K reklamaci může kupující využít formuláře prodávajícího zveřejněného na stránkách e-shopu www.zcstrakovo.cz. Kupující je vždy povinen uvést své kontaktní údaje a předložit doklad o koupi (jeho kopii) nebo koupi jiným vhodným způsobem prokázat.

9.7. V případě výskytu vady může kupující zboží reklamovat a požadovat tyto nároky:

  • výměnu,
  • opravu zboží, je-li to možné,
  • přiměřenou slevu z kupní ceny,
  • odstoupení od smlouvy,
  • slevový voucher na příští nákup.

9.8. Kupující má právo odstoupit od smlouvy podle předchozího odstavce pouze tehdy:

  • pokud má zboží vadu podstatnou,
  • pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po opravě,
  • při větším počtu vad zboží.

9.9. Volba nároku podle čl. 9.7. náleží kupujícímu. Kupující sdělí prodávajícímu, jaký nárok si zvolil při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. V případě, že toto kupující neudělá, má právo pouze na:

  • opravu zboží, pokud je to možné, nebo
  • přiměřenou slevu z kupní ceny.

9.11. Prodávající nebo jím pověřená osoba rozhodne o reklamaci okamžitě, ve složitých případech do 30 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.

9.12. Reklamace uplatněná kupujícím včetně odstranění namítané vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, nedohodne-li se prodávající s kupujícím na delší lhůtě. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu.

9.13. Prodávající informuje kupujícího o výsledku reklamace prostřednictvím e-mailu uvedeného v reklamačním formuláři, případně jinou vhodnou formou.

9.14. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a u kupujících – spotřebitelů příslušnými ustanoveními zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

10. OSOBNÍ ÚDAJE A OBCHODNÍ SDĚLENÍ

10.1. Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.

10.2. Kupující souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, adresa bydliště, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty, telefonní číslo a (dále společně vše jen jako „osobní údaje“).

10.3. Kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávající, a to pro účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy, pro účely vedení uživatelského účtu, a dále pro plnění svých právních povinností. Souhlas se zpracováním osobních údajů v celém rozsahu dle tohoto článku není podmínkou, která by sama o sobě znemožňovala uzavření kupní smlouvy.

10.4. Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při registraci, ve svém uživatelském účtu, při objednávce provedené z webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávající o změně ve svých osobních údajích.

10.5. Zpracováním osobních údajů provádí prodávající jakožto správce. Osobní údaje jsou dále předávány účetní společnosti za účelem plnění zákonných povinností. Kromě zaměstnanců smluvních přepravců dopravujících zboží nebudou osobní údaje prodávající bez předchozího souhlasu kupujícího předávány třetím osobám. S případnými dalšími zpracovateli má správce uzavřenou smlouvu o zpracování osobních údajů.

10.6. Osobní údaje budou zpracovávány po dobu nezbytně nutnou, nejdéle však po dobu 10ti let. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.

10.7. Kupující potvrzuje, a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů. že poskytnuté osobní údaje jsou přesné

10.8. V případě, že by se kupující domníval, že prodávající provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života kupujícího nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může:

  • 10.8.1. požádat prodávající nebo zpracovatele o vysvětlení,
  • 10.8.2. požadovat, aby prodávající nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav,
  • 10.8.3. vzít souhlas zpět.

10.9. Požádá-li kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu prodávající povinna tuto informaci předat.

10.10. Další podmínky zpracování osobních údajů jsou uvedeny na stánkách  https://www.zcstrakovo.cz, a to v záložce zásady zpracování osobních údajů.

11. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ A DOZOR

11.1. V případě, že mezi prodávajícím a kupujícím – spotřebitelem dojde ke vzniku sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, e-mail: adr@coi.cz, adresa internetových stránek: adr.coi.cz.

11.2. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad.

12. ZÁVĚREČNÁ UJEDNÁNÍ

12.1. Pokud je v těchto obchodních podmínkách nebo ve smlouvě stanovena povinnost druhou stranu informovat, upozornit, vyzvat, něco ji oznámit či jinak sdělit, jsou strany povinny takto učinit prostřednictvím e-mailu na e-mailovou adresu druhé strany uvedenou ve smlouvě, případně též poštovní zásilkou či prostřednictvím telefonu, pokud se strany nedohodnou jinak.

12.2. Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě smlouvy, budou řešeny výhradně podle práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky.

12.3. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

12.4. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

12.5. Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 27.03.2024.