Doprava, platba a balné
DOPRAVCI A CENY PŘEPRAV🚛
Z níže uvedených přepravních společností můžete vybírat, pokud chcete zboží doručit. Cena přepravy se Vám zobrazí na stránce “Pokladna” po vyplnění Vaší adresy.
Doručení je možné do těchto zemí:
- Česká republika (cena dopravy od 99 Kč)
- Slovenská republika (cena dopravy od 149 Kč – ca. 6 €)
Přepravní společnost Zásilkovna - malé zásilky max. do 10 kg
Doručení do České republiky i na Slovensko
CZ Zásilkovna – doručení na výdejní místo, nebo do ZBOXu: 99 Kč
Celková cena dopravy a balného u malých rostlin činí 99,- Kč (platí pro bylinky, letničky, trvalky, skalničky, balkonovky–průměr květináče max. 17 cm = označení P9 – P12. Ve výjimečných případech, kdy nebude obsah zásilky pro tohoto přepravce vhodný, zasíláme jiným přepravcem. Cena dopravy ale zůstane zachována.
CZ Zásilkovna – doručení na adresu: 129 Kč
Celková cena dopravy a balného u malých rostlin činí 129,- Kč (platí pro bylinky, letničky, trvalky, skalničky, balkonovky–průměr květináče max. 17 cm = označení P9 – P12. Ve výjimečných případech, kdy nebude obsah zásilky pro tohoto přepravce vhodný, zasíláme jiným přepravcem. Cena dopravy ale zůstane zachována.
SK Packeta – doručení na výdejní místo, nebo do ZBOXu: 149 Kč (ca. 6 €)
Celková cena dopravy a balného u malých rostlin na Slovensko činí 149,- Kč (platí pro bylinky, letničky, trvalky, skalničky, balkonovky–průměr květináče max. 17 cm = označení P9 – P12. Ve výjimečných případech, kdy nebude obsah zásilky pro tohoto přepravce vhodný, zasíláme jiným přepravcem. Cena dopravy ale zůstane zachována.
Přepravní společnost PPL
Doručení do České republiky i na Slovensko
CZ PPL – doručení na adresu: 149 Kč
Celková cena dopravy a balného u menších rostlin činí 129,- Kč (platí pro bylinky, letničky, trvalky, skalničky, balkonovky–průměr květináče max. 17 cm = označení P9 – P19 resp. max C3l). Ve výjimečných případech, kdy nebude obsah zásilky pro tohoto přepravce vhodný, zasíláme jiným přepravcem. Cena dopravy ale zůstane zachována.
SK PPL – doručení na adresu: 219 Kč (ca. 9 €)
Celková cena dopravy a balného u menších rostlin na Slovensko činí
219,- Kč (platí pro bylinky, letničky, trvalky, skalničky, balkonovky–průměr květináče max. 17 cm = označení P9 – P19 resp. max C3l). Ve výjimečných případech, kdy nebude obsah zásilky pro tohoto přepravce vhodný, zasíláme jiným přepravcem. Cena dopravy ale zůstane zachována.
Doručení do České republiky i na Slovensko
CZ FOFR – přeprava menších rostlin: 179 Kč
Celková cena dopravy a balného u menších rostlin činí 179,- Kč (platí pro bylinky, letničky, trvalky, skalničky, balkonovky–průměr květináče max. 17 cm = označení P9 – P19 resp. max C3l).
CZ FOFR – přeprava větších rostlin: 279 Kč
Dopravné a balné u zásilek se vzrostlými stromy v kontejnerech a rostlinami s kmínkem činí 279,- Kč na jednu objednávku ( platí pro rostliny v kontejneru od 4l a výše = označení P21 – P26 resp. C4l – C7,5l).
CZ FOFR – přeprava solitérních rostlin a stromů nad 150 cm: základní cena dopravy: 499 Kč
Cena dopravného u solitérních rostlin s výškou nad 150 cm. K základní ceně dopravy je připočítán příplatek 100,- Kč/vzrostlý strom. Cena se zobrazí v košíku.
CZ FOFR – přeprava solitérních rostlin a stromů nad 180 cm: základní cena dopravy: 599 Kč
Cena dopravného u solitérních rostlin s výškou nad 180 cm. K základní ceně dopravy je připočítán příplatek 200,- Kč/vzrostlý strom. Cena se zobrazí v košíku.
SK FOFR – doručení na adresu: 599 Kč (ca. 20 €)
Dopravné a balné u zásilek se vzrostlými stromy v kontejnerech a rostlinami s kmínkem činí 499,- Kč na jednu objednávku ( platí pro rostliny v kontejneru od 4l a výše = označení P21 – P26 resp. C4l – C7,5l).
K základní ceně dopravy je připočítán za stromy nad 150 cm 100,- Kč/vzrostlý strom;
za stromy nad 180 cm příplatek 200,- Kč/vzrostlý strom.
Osobní odběr - Zahradní centrum "Strakovo" s.r.o.
Osobní odběr: 50 Kč
Adresa provozovny:
Zahradní centrum "Strakovo" s.r.o.
Zahradní 291
593 01 Bystřice nad Pernštejnem
Otevírací doba:
Po – Čt: 9:00 – 17:00
Pá: 9:00 - 18:00
So: 9:00 – 18:00
Osobní odběry je nutné hradit z důvodu kapacit nově pouze předem na bankovní účet, nebo přes platební bránu Comgate.
Platební metody 💳
Způsoby plateb je možné využít při doručení po Česku i na Slovensko.
Platba dobírkou (COD): 40 Kč (ca. 1.5 €)
Celková cena doběrečného (platba při doručení) pro všechny druhy přeprav činí 40,- Kč (dobírka lze hradit platební kartou, nebo v hotovosti přímo řidiči přepravní společnosti).
Platba kartou – online: ZDARMA
Po výběru této platební metody budete přesměrováni na stránky našeho poskytovatele platební brány COMGATE, kde můžete zaplatit Vaší platební kartou přes internet, nebo také expresním bankovním převodem přímo přes Vaše internetové bankovnictví. Při platbě kartou online však musíte mít povolené platby na internetu u Vaší banky. Tento způsob platby je zcela ZDARMA a je to nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak uhradit svoji objednávku.
Platba předem na bankovní účet: ZDARMA
Po výběru této platební metody se Vám zobrazí informace s podklady k úhradě Vaší objednávky bankovním převodem, současně Vám tyto podklady zašleme na Vaši emailovou adresu. Tento email bude obsahovat také IBAN, abyste mohli pohodlně zaplatit i ze zahraničního bankovního účtu. Zboží odesíláme až po uhrazení kompletní ceny. Tento způsob platby je zcela ZDARMA.
Bankovní účet prodávajícího – Česká spořitelna, č.ú. 2817441379/0800
Jako variabilní symbol při bezhotovostní platbě předem použijte číslo objednávky. Platbu proveďte prosím bezodkladně - až po připsání platby na bankovní účet začneme objednávku zpracovávat.
Dodání zboží
Aktuální doba odeslání objednávek u produktů SKLADEM činí 3 - 5 pracovních dnů od vytvoření objednávky.
Období dodávání jednotlivých druhů rostlin závisí na počasí a způsobu pěstování konkrétního druhu rostliny. Níže uvedené termíny vyřizování objednávek jsou pouze orientační. Prodávající si vyhrazuje právo změnit termíny dodání, pokud povětrnostní či teplotní podmínky nedovolí rostliny vysazovat či expedovat. Objednávky vyřizuje prodávající v došlém pořadí, ve kterém byly přijaty.
Rostliny od nás jsou odesílány vždy čerstvé a v té nejvyšší možné kvalitě. Rostliny jsou zajišťovány přímo od pěstitelů nebo z našeho aktuálního sortimentu v zahradnictví. Díky tomu garantujeme, že kupující obdrží objednané rostliny v té nejvyšší možné kvalitě, a to přímo až domů. Kupujícího budeme informovat včas o předběžném termínu dodání.
Standardní dodací lhůta mimo sezonu dle našich obchodních podmínek činí mimo sezonu 3 – 5 pracovních dní. Jedná se o odhad trvání doručení objednaného zboží. Prodávající si vyhrazuje právo na prodloužení termínu dodání v případě, že klimatické podmínky nedovolí odeslání objednaného zboží, nebo jsou jeho kapacity naplněny. Pokud má kupující ve svém nákupním košíku zboží s různým časem trvání pro doručení, budou dodány všechny položky najednou. Z důvodu dodržení nejvyšší kvality mohou být některé produkty odeslány dříve, pokud je to nutné. Z důvodu zaručení kvality rostlin při přepravě je zpravidla posledním dnem odeslání rostlin v pracovním týdnu středa, abychom zajistili doručení rostlin do konce pracovního týdne. Naši smluvní přepravci, přepravní společnost dodávají zásilky pouze v pracovní dny od pondělí do pátku. Dodání rostlin o víkendu není možné. Přepravce obvykle doručí zásilky do 24 hod po České republice a do 48 hod na Slovensko od předání objednávky přepravci.
Zasílání objednaných rostlin začíná každoročně nejdříve od konce března do podzimu (vždy s ohledem na aktuální počasí). Zasílání rostlin v zimních měsících je vždy velmi rizikové. Zvláště v případě dlouhé a tuhé zimy, kdy nelze v únoru či březnu ještě přesně určit, zda sazenice přezimovaly bez následků. Navíc je po doručení k Vám zmrzlá sazenice vystavena teplotním šokům (pokojové teplotě) a výsadba na zahradu z důvodu zamrzlé půdy není možná. Z těchto důvodu dochází ke zbytečnému zklamání – k úhynu rostliny. Naším hlavním cílem je, aby rostliny dodávané od nás prospívaly na Vaší zahradě a proto zasíláme rostliny v době, kdy je nejvhodnější termín pro výsadbu – tedy nejdříve od začátku dubna.
Prodávající si vyhrazuje právo objednané zboží nedodat, pokud rostliny nejsou ve stavu vhodném k prodeji konečnému spotřebiteli, nebo pokud z důvodu zásahu vyšší moci není možné rostliny dodat a kupující s tímto výslovně souhlasí.
Nejpozději 24 hodin před termínem expedice se prodávající zavazuje informovat kupujícího o termínu expedice a to prostřednictvím emailu uvedeném kupujícím v objednávce nebo telefonicky. Stornovat objednávku je možné kdykoliv před termínem expedice. Storno objednávky musí být doručeno na emailovou adresu prodávajícího před odesláním zboží.
V případě, že prodávajícímu vznikne finanční újma způsobená pozdním stornováním objednávky ze strany kupujícího, má nárok na úhradu prokazatelných a účelně vynaložených vzniklých nákladů.
V případě, že kupujícímu termín expedice nevyhovuje, oznámí toto telefonicky nebo elektronickou poštou prodávajícímu. Termín expedice bude po domluvě s kupujícím upraven tak, aby si mohl zboží vyzvednout.
PŘEVZETÍ ZBOŽÍ
Zboží se považuje jako převzaté v okamžiku jeho předání kupujícímu. Kupující na základě předání potvrdí dodací list, nebo přepravní list dopravce.
V případě, že kupující v dohodnutém termínu nepřevezme zboží, má prodávající nárok na úhradu všech vzniklých nákladů týkajících se této zmařené objednávky a kupující je povinen tyto náklady uhradit.
Za dohodnutý termín se považuje den prvního pokusu o doručení zboží zvýšený o 3 dny.
Nepřevezme-li kupující zboží do 3 dnů ode dne, kdy se jej přepravní služba poprvé pokusila doručit, je prodávající oprávněn nechat zaslat zboží zpět na svou doručovací adresu.
Prodávající má nárok na uhrazení prokazatelných nákladů, které mu tímto jednáním vznikly, zejména může požadovat cenu dopravy tam i zpět, balné a další prokazatelné náklady. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci.
Balení bylinek a rostlin
Jelikož nám záleží na tom, aby k vám rostliny od nás dorazily v pořádku, nebyly poškozené či dokonce zničené, snažíme se každou objednávku důkladně zabalit ochranným materiálem a opatřit vše tak, aby zvládlo převoz až k vám domů. Naši zaměstnanci jsou v tomto ohledu velice pečliví a věnují maximální úsilí tomu, aby k vám objednaná zásilka dorazila nepoškozená.
Vysvětlivky k velikostem obalů:
P9 – P26 – průměr květináče 9 cm až 26 cm
K9 – K26 – průměr květináče 9 cm až 26 cm
C1,5L – C 10L – objem květináče 1,5L – 10L
Vysvětlivky k velikostem balových alejových a solitérních stromů
Stromy v této skupině jsou přesázeny minimálně 3 krát.
Velikost stromů je měřena jako obvod kmene v cm ve výšce 1m nad kořenovým krčkem. U soliterních stromů je pak uvedena výška stromu v cm od kořenoveho krčku do poloviny letorostu terminálu.
Expedice
Stromy mohou být expedovány se zemním balem, nebo prostokořenné. Bal je opatřen jutou a drátěným pletivem bez povrchové upravy. Některé druhy a kultivary nelze expedovat jako prostokořenné.
Výsadba a povýsadbová péče
Balové stromy vysazujeme s pletivem a jutou – neodstraňujeme je, pouze ve výsadbové jámě pletivo na několika místech rozstřihneme. Při výsadbě je nutné provést přiměřenou redukci koruny minimálně z 25% – sortimentální a technologické výjimky jsou možné. Po výsadbě a při aklimatizaci na stanovišti je nutné dbát na odpovídající zálivku dle půdních a jiných stanovištních podmínek. Zálivka je nutná minimálně po dobu jednoho vegetačniho období následujícího po výsadbě.
Vysvětlivky k soliterním jehličnanům
Velikost
Velikost dřevin je uváděna v cm ve výšce od kořenového krčku do poloviny letorostu terminálu. U polehavých, rozložitých, a kulovitých kultivarů uvádí velikost průměr rostliny v cm.
Technologie
Dřeviny jsou ve školce pravidelně tvarovány tak aby byl docílen přirozený a pravidelný kompaktní tvar. Expedované dřeviny jsou v závislosti na velikosti a stáří přesazovány minimálně každé 4 roky.
Expedice
Jehličnany expedujeme se zemním balem, popřípadě v kontejneru. Bal je opatřen jutou a drátěným pletivem bez povrchové úpravy.
Výsadba a povýsadbová péče
Optimální termín pro podzimní výsadbu balových jehličin je do konce měsíce října a dubna. Citlivější taxony je vhodné chránit stínovkou před zimním a jarním sluncem. Pro čerstvě vysazené jehličnany je vhodné dbát na dostatečnou zálivku, a to i v zimním období. Zálivka je nutná minimálně po dobu jednoho vegetačního období následujícího po výsadbě.
Vysvětlivky
- ZB = rostliny se zemním balem,
- KM = dřeviny na kmínku
- zdtb = zemní drátěný bal
Speciální tvary a soliterní keře
Velikost
Velikost stromů je uváděna v cm ve výšce od kořenového krčku do poloviny letorostu terminálu. U vícekmenů musí uváděnou výšku splňovat všechny kmeny.
Technologie
Vícekmeny jsou vypěstovány z jedné rostliny. Dřevina není tvořena vícero sesazenými jedinci. Tato technologie pěstování zaručuje větší vyrovnanost jedince a je zde výrazně potlačen konkurenční boj mezi jednotlivými kmeny. Minimální počet kmenů je 3.Volně rostoucí pyramidy jsou od země zavětvené tvary listnatých stromů. Větve jsou průběžně tvarovány tak, aby vznikl přirozený pravidelný tvar stromu. Nejedná se o přísně tvarované dřeviny typu kužel, kvádr, špalír a pod.
Expedice
Stromy mohou být expedovány pouze se zemním balem. Bal je opatřen jutou a drátěným pletivem bez povrchové úpravy.
Výsadba a povýsadbová péče
Balové stromy vysazujeme s pletivem a jutou – neodstraňujeme je, pouze ve výsadbě jemě pletivo na několika místech rozstřihneme. Při výsadbě je nutné provést přiměřenou redukci koruny minimálně z 25% – sortimentální a technologické výjimky jsou možné. Po výsadbě a při aklimatizaci na stanovišti je nutné dbát na odpovídající zálivku dle půdních a jiných stanovištních podmínek. Zálivka je nutná minimálně po dobu jednoho vegetačního období následujícího po výsadbě.
Další informace
Ceny
Uvedené ceny platí jak v e-shopu, tak i při nákupu na naší prodejně. Skladová dostupnost v e-shopu je aktualizovaná průběžně. Berte prosím na vědomí, že skladová zásoba se mění velmi rychle (hlavně v sezoně), takže některé položky, které si na e-shopu vyberete nemusí být už při Vaší návštěvě na prodejně dostupné.
EET oznámení
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin, eviduje-li poplatník v daném pokladním místě tržby v běžném režimu.
FAKTURACE
Faktura je zaslaná zákazníkovi nejpozději do 14 dnů od expedice zásilky. Obvyklý čas doručení faktury k Vašemu nákupu do emailu je v sezoně 3 pracovní dny.